Fibromyalgiemassage

Fibromyalgie massage

De Fibromyalgiemassage is een rustige en over het algemeen een zachte massage geschikt voor mensen die last hebben van pijn in bindweefsel en spieren.

Fibromyalgie betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren. Fibromyalgie wordt ook wel weke delen reuma genoemd. Fibromyalgie is een chronisch pijnsyndroom bestaande uit algemene spierpijn en spierstijfheid gepaard gaande met (soms extreme) vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijnen, angsten, depressies, allergieën, concentratie- en geheugenstoornissen, temperatuurverhogingen en darmklachten.

Speciale vorm van massage is afgestemd op de ‘tenderpoints’ oftewel de gevoelige plaatsen op het lichaam. Door speciale technieken te gebruiken kan het verlichting van pijnklachten bewerkstelligen. Het effect van massage is dat het lichaam zich na verloop van tijd beter kan ontspannen.

Fibromassage kan daadwerkelijk verlichting bieden voor mensen met fibromyalgie,  maar de massages hebben een opeenstapelend effect, hoe langer u doorgaat met deze vorm van fibro behandelingen, hoe meer resultaat u ondervindt. Iedereen met fibromyalgie zoekt een snelle oplossing maar deze is er helaas niet. Elke week 1 massage behandeling ondergaan is vaak voldoende in het begin, daarna kan dit worden uitgebouwd naar 2x per maand, en vervolgens naar 1x per maand.

Een fibromyalgie kan gecombineerd worden met cupping of moxa therapie € 5,- extra.

Een hydra-/warmwaterkussen massage is eveneens uitermate geschikt voor mensen met fibromyalgie.