Massage bij kanker

Kanker is en ingrijpende ziekte, het neemt bezit van je lichaam. De behandeling met chemotherapie, bestraling of hormoontherapie laat zijn sporen achter, zowel lichamelijk als geestelijk.
Als u de diagnose kanker krijgt komt u direct in een medische achtbaan terecht, waarbij alle aandacht gericht is op de ziekte. Aanraking is alleen nog maar om medische redenen.
Massage geeft geen genezing maar kan een grote steun zijn. Uit onderzoek is gebleken dat masseren bij mensen met kanker de kwaliteit van het leven van dat moment kan verbeteren. Door het aanraken met aandacht wordt het mogelijk het vertrouwen in uw eigen lichaam te herstellen.
Symptomen als pijn, spanning, stress, vermoeidheid, slapeloosheid en depressie kunnen verminderen. Er komt ontspanning voor lichaam en geest.

Bij de massage houd ik rekening met uw wensen, uw conditie van het moment en de mogelijkheden tijdens uw behandeling. Alles mag er zijn, ik bied een luisterend oor en een aanraking met liefdevolle aandacht. U bent even geen patiënt met een ziek lichaam, maar u mag zich weer mens voelen. Massage kan tijdens elke fase van uw ziekteproces gegeven worden: voor, tijdens en na de behandelingen en tijdens de palliatieve/terminale fase. Het is fijn om een zachte aanraking te ontvangen waarbij emoties er mogen zijn, geuit en gevoeld mogen worden.

Het is mogelijk een massage bij u thuis of op uw tijdelijk verblijfadres te ontvangen.

Wilt u meer informatie, informeer vrijblijvend.

Wellnesspraktijk Alphen steunt Pink Ribbon