Dorntherapie & Breuss massage

Rugpijn en nekklachten zijn veel voorkomende klachten in de huidige maatschappij waarin mensen veel achter de computer zitten, lang autorijden en meer stress hebben dan ze aan kunnen. Met de Dorn methode kunnen een groot aantal rugpijnklachten, waaronder die al langere tijd aanwezig zijn, effectief opgelost worden.

De Dorn methode is een zachte manier om gewrichten en wervels in hun oorspronkelijke stand te brengen, om pijn en blokkades te verhelpen met als basis: samenwerking tussen cliënt en behandelaar. Het is een (vrijwel) pijnloze en risico-arme manuele methode met als uitgangspunt dat correcties altijd tijdens beweging plaatsvinden.

Oorzaken van beenlengteverschil kunnen bijvoorbeeld zijn: een val, vertillen, een misstap, maar ook zitten wat in onze maatschappij natuurlijk veelvuldig gebeurt. Bijvoorbeeld in de auto. Door de zithouding in de auto (bekkenhoogte- is meestal lager dan de kniehoogte) en de vibraties van de auto, trillen kop en kom millimeter voor millimeter uit elkaar, zo is een beenlengteverschil van 3 cm mogelijk, terwijl er geen anatomisch botlengte verschil is.

De Dorn methode is eenvoudig en effectief.
U zult duidelijk verbetering merken in 3 behandelingen.

Bij ernstig overgewicht kan de Dorntherapie niet worden uitgevoerd omdat de stand van de wervels niet goed genoeg kan worden gevoeld.

Breuss massage is een fijngevoelige, handmatige rug massage na de Dorn behandeling.
Bij hevige wervelkolomproblemen, enorme pijn of zeer verkrampte spieren is de Breuss-massage heerlijk ontspannend.